Dag 10: Wells gray provincial park & Kamloops

15 september 2019 - Kamloops, Canada

Vanmorgen op tijd vertrokken, want we willen nog Wells Gray PP in voordat we weer terug moeten naar de garage. We rijden via een slingerend weggetje omringd door bomen naar de Helmcken falls. Onderweg zien we een hert (mwah) mét 3 kleintjes (aaaaagh!). Toch maar weer gauw de camera erbij gepakt. Het is een mistige ochtend en de wolken hangen erg laag, we rijden er zelfs een keer doorheen. Bij de watervallen hangen ook wolken, wat het geheel een wat meer mystieke look geeft. Tijdens de wandeling zien we veel verschillende paddenstoelen staan en Calvin ontpopt zich tot paddenstoelen-fotograaf (Hij gaat er zelfs voor op zn knieën zitten, het ziet er echt heeeel professioneel uit!)
Vervolgens snel weer terug naar de garage in Clearwater, waar we te horen krijgen dat we vóór half 3 bij Fraserway (de concurrent van Canadream!) moeten zijn in Kamloops (onze plaats van overnachting). We arriveren precies 1 voor half 3 (hé, dat telt ook!). Hier hebben ze gelukkig een wat andere mentaliteit dan bij de vorige garage (of gewoon meer personeel), en we worden direct geholpen. Binnen een uurtje staan we weer buiten, mét een nieuwe waterpomp. We kunnen de wc weer doortrekken, whoehoe! Dit vieren we met een Blizzard van Dairy Queen (een soort mcflurry).
Morgen trekken we verder naar Whistler, een bekend ski-dorp. Ik ben benieuwd of we sneeuw gaan zien! (Het is juist eindelijk weer boven de 20 graden overdag..)

1. Addie:
    15 september 2019
    Wie weet gaat ie ze nog eten 😂