Dag 11: Whistler

17 september 2019 - Whistler, Canada

Vandaag was een vermoeiende dag. De route van Kamloops naar Whistler duurt ongeveer 4,5 uur en loopt door heuvels (klimmen & afremmen) met scherpe bochten en door het weer (regen en mist/wolken) is het zicht soms slechter. We rijden allebei een deel en zijn blij als we in Whistler zijn.
Wanneer we daar aankomen horen we net de laatste tonen van wat een bierfestival blijkt te zijn geweest (Calvin meteen balen dat we niet iets eerder waren). We halen wat boodschappen in het centrum van het stadje. Ook hier hangt weer een duidelijke wintersportsfeer door de kleine huisjes met houten gevels. In de bergen zien we gondels en skiliften en de skipistes die nu nog groen zijn. Nog een klein stukje rijden en dan zijn we bij onze campground. Deze zien we liggen vanaf de grote weg. Een behoorlijk aantal meter boven ons: dat wordt weer klimmen! Via een aantal haarspeldbochten komen we op onze campground aan. Wanneer we in onze site inparkeren, blijken we een van de mooiste uitzichten tot nu toe te hebben. We kijken uit over het dal en andere bergen. De wolken en de mist die we hier steeds vaker zien, maken het af (vooral doordat ik de hoogte hierdoor iets minder goed kan zien en ook daadwerkelijk aan het uiteinde van ons plekje durf te komen). Waarschijnlijk is het uitzicht nog breder wanneer de mist er niet hangt, maar we zijn erg tevreden.