Dag 12: Campbell River

17 september 2019 - Campbell River, Canada

Vandaag maken we de oversteek naar Vancouver island, jeej! We staan op tijd op, want we moeten in Horseshoe bay de ferry hebben naar Nanaimo. Onderweg daar naartoe zitten we met verbazing naar sommige plaatsnamen te kijken die langs komen. Squamish, niet zo gek toch? De vertaling van de First Nations (Indianen) staat er ook bij: Xúmis. Klinkt al wat gekker. Maar de andere vertaling van hen staat er ook bij, namelijk: Sķwxwú7mesh. (Wat?! Wat doet die 7 daar?! Heeft iemand gewoon met zn hoofd op een toetsenbord geramd?)

Rond 10 uur zijn we bij de ferry en hopen nog aan boord te kunnen van de boot die om 11 uur vertrekt. We staan met spanning in de rij, mogen doorrijden en dan.. is de camper voor ons de laatste die erop mag. De eerste achterblijver zijn voelt wel wat zuur. Om 1 uur gaat de eerste volgende boot pas, dus we hebben wat tijd in te vullen. We spelen ons eerste spelletje van de vakantie: Pandemic (Eindelijk! En Calvin vindt het ook leuk! Dit is zeker niet de laatste keer dat we het spelen. Vanavond weer, alsjeblieeeeft?)

Iets voor 1en rijden we onze camper de grote ferry op (wel 7 verdiepingen hoog) en genieten van het uitzicht. We spotten de skyline van Vancouver in de verte.

In Nanaimo aangekomen moet en zal ik naar een tentje gaan waar ik over heb gelezen, hier hebben ze namelijk de lekkerste Nanaimo bars, een Canadese  lekkernij die ik natuurlijk moet proeven. Het is een soort gebakje van 3 lagen: koek, een soort custard/creme en een laag chocolade. Dit gaat er prima in (Calvin neemt natuurlijk gewoon een sandwich, want die hoeft die zoete troep niet). Weer iets om van het to eat-lijstje af te strepen. We hebben trouwens ook al mac & cheese op, en eten dit vanavond weer (jammie!).

We rijden snel door naar Campbell River, de plek waar we de komende 2 nachten zullen blijven. We kopen wifi bij de campground (die 6 dollar is het wel waard om jullie op de hoogte te houden hoor ;) ) en installeren ons binnen in de camper, want we staan direct aan het water en er staat een behoorlijk koud windje. Misschien staat er vanavond nog een spelletje op het programma?

1. Addie:
    17 september 2019
    Ook wel eens lekker ontspannen een spelletje doen toch? Heel de tijd maar op het uitzicht letten wordt je ook zo moe van 😂😂
    Heb je geen foto van de Ferry met de 7 verdiepingen.
    Wie weet gaan jullie nu beren zien. Spannend !