Dag 13: Elk Falls Park

18 september 2019 - Elk Falls Provincial Park and Protected Area, Canada

Vandaag is vooral een hele natte dag. Zachtjes tikt de regen op m'n camperraam, is het lied van de dag. De hele nacht heeft het geregend en werden we zachtjes in slaap gewiegd, door de harde windstoten die de camper af en toe een beetje deden schommelen. Overdag is het niet veel beter: 14 graden en vaak hele harde regen. Dit schopt onze plannen om uitgebreid te gaan wandelen wel in de war. Heel goed excuus om lekker rustig aan te ontbijten vandaag. We besluiten toch maar met de camper naar Elk falls park te rijden, we willen tenslotte wel wat van dit mooie gebied zien. We maken toch nog een korte wandeling naar de waterval zelf (het is dan gelukkig semi-droog) en rijden langs een aantal meren. We stoppen bij een zalmkwekerij die aan de Quansam River ligt, een rivier bekend om de zalmtrek. We zien de zalmen spartelend proberen over de gebouwde sluis heen te springen (wat niet gaat, want die is dicht) en een behoorlijke club meeuwen die afwachten op een kans om verse zalm te snaaien. Het schijnt dat hier soms ook een beer zit, wanneer de sluizen open staan en de zalmen verder door zwemmen. Vandaag helaas niet. Wel zien we in dit gebied behoorlijk wat roofvogels. Calvin ontpopt zich tot zelfbenoemd vogelaar en zegt 100% zeker te weten dat we een Amerikaanse zeearend hebben gezien.

We eten een hamburger bij Wendy's (hebben we die ook is uitgeprobeerd) en draaien ons eerste wasje in Noord Amerikaanse wasserette. Er is door de opdrogende was die we in de camper hebben opgehangen, een heuze hindernisbaan ontstaan. We spelen nog maar een spelletje en gaan (alsnog te laat, want we wilden toch nog even 1 potje Pandemic spelen) naar bed. Morgen staat er weer een rijdag gepland: op naar Tofino!

1. Addie:
    18 september 2019