Dag 2: Kelowna

7 september 2019 - Kelowna, Canada

Voor zevenen wakker en vervolgens moed verzamelen om uit bed te gaan. Het is koud in de camper! Snel warme kleding aan én onze wandelschoenen, want we willen Lighting Lake wat beter gaan bekijken. Een snel ontbijtje met yoghurt en typisch (Noord-)Amerikaans: frootloops! (Smaakt eigenlijk gewoon naar pure suiker.)
We maken een wandeling van ongeveer een uurtje om er een beetje in te komen en zitten nog even voor de camper op ons picknickbankje met een drankje en onze e-readers voor we op weg gaan.
Het camperleven begint een beetje te wennen, we begroeten mensen alsof we dit al jaren doen en er niks aan is. Weten zij veel dat het pas onze eerste dag is!
We vertrekken naar Kelowna, een wijnstreek, voor onze tweede overnachting. Onderweg kijken we goed om ons heen en we hebben al snel geluk. Calvin spot een hert in het weiland langs de weg en kan de camper even stilzetten. Het hert is ook nog is zo aardig om onze richting op te rennen en voor ons over te steken! 20 foto's later rijden we weer verder, met de camera op mijn schoot voor "je weet maar nooit". Een paar kilometer verderop zien we opeens een stuk of 10 roofvogels rondvliegen. (Buizerds misschien? Waar is Maarten als je hem nodig hebt..) Hoewel er geen uitwijkplek is, stoppen we de camper, er is toch niemand op de weg.
Het landschap onderweg is met name bergachtig: groene, hoge bomen, met af en toe wat meer bruine vlaktes, maar de camper trekt het met gemak. Rond lunchtijd stoppen we ergens onderweg bij een meer, even de benen strekken. Dit blijkt per ongeluk een prachtig plekje te zijn.
Om 4 uur komen we (precieeees op tijd, of eigenlijk een minuutje te laat) aan bij Mission Hill winery in Kelowna, waar we een rondleiding door de wijngaard krijgen mét een kleine proeverij. Ik ben blij dat Calvin rijdt. Met een extra fles rosé prosecco op zak komen we aan op onze tweede overnachtingsplek. Hier gelukkig wel wifi zodat we het thuisfront toch nog even op de hoogte kunnen houden.
Next stop: Golden. Morgen wordt de langste rit van de vakantie, dus gas erop!

1. John:
    7 september 2019
    Wat fijn te horen dat alles goed gaat met jullie en de camper. Aardig wat boodschappen ingeslagen. Schitterende foto's zeg. Wauw. Geniet en pas op jezelf.
  2. Walter:
    7 september 2019
    Mooi hoor, en lekker gezonde ontbijtjes zeg :-)
    Veel plezier verder
  3. Mama:
    7 september 2019
    Leuk om jullie zo te volgen, war een mooi land 😘
  4. Jorden:
    Laat Calvin insta aanmaken