Dag 3: Golden

9 september 2019 - Golden, Canada

Vanmorgen vroeg vertrokken, want we hebben een lange rit voor de boeg, waarbij we eigenlijk ook nog wat om ons heen willen kijken en af en toe kunnen stoppen.
En niet te vergeten: het is mijn eerste dag om te rijden in de camper! Met de rustig toegesproken adviezen van Calvin rijden we Kelowna uit. Mijn shirt is misschien niet geheel droog gebleven (die camper is best groot!), maar als we eenmaal op de snelweg zitten is het heerlijk rijden. Eind van de ochtend besluiten we wat langer te pauzeren bij een meertje dat we via maps.me (onze navigator deze vakantie, werkt prima!) hebben gespot. Hier maak ik toch even de fout om te vergeten dat ik in een automaat rij, en trap met mijn linkervoet flink "de koppeling" in. Oftewel: de rem. Oeps! Gelukkig zat er niet direct een auto achter ons en zijn alleen de kussens van de bank verschoven (en er klinkt behoorlijk wat gerinkel, maar dat is niet ongewoon).
We stoppen bij het meer, waar ook een zandstrand bij blijkt te zitten. Het is zo heeerlijk stil dat we met onze e-readers ongemerkt een uur op het strandje doorbrengen. Gauw weer de camper in om verder te gaan. Calvin vertrouwt me niet meer en rijdt de rest van de dag. (Grapje, hij zou toch al gaan rijden, maar ik moest wel direct de sleutels afgeven..)
We stoppen in Revelstoke park om over de Giant Ceder Boardwalk te lopen. Mooi, maar niet heel bijzonder. We zien wel de heldere blauwe vogel van eerder nog een keer. (Dit keer is het wel gelukt om een foto te maken mam!) Wanneer we richting Glacier National park rijden, worden de bergen steeds hoger en krijgen af en toe een witte kop.
We overnachten in Golden, bij een RV park van een golf club. Calvin kijkt verlangend naar de holes. Ik weet niet of hij ook wil golfen of gewoon in die karretjes wil rijden.
We eten pas laat, niet uit luiheid, maar omdat we vandaag een andere tijdszone in zijn gereden. Het is ineens een uur later. Hierom niet al te vroeg naar bed, maar de wekker gaat wel weer om half 8. Morgen gaan we de Rocky Mountains zien!