Dag 6: Lakes in Banff

12 september 2019 - Banff National Park, Canada

Wauw, wat hebben we vandaag mooie dingen gezien. Drie verschillende meren, met allemaal een eigen kleur, maar allemaal weer prachtig op hun eigen manier. Vanmorgen voordat het licht werd opgestaan (kwart over 6!), om nog een plekje te kunnen bemachtigen op de parkeerplaats bij Lake Louise. Helaas zijn de RV plekken nu al vol, maar we spotten een kleine parkeerplaats op een kilometer lopen waar we de camper nog makkelijk kwijt kunnen. Het is wel behoorlijk koud (3 graden maar!), dus we trekken onze sjaals, mutsen en handschoenen uit de kast. Het is licht geworden wanneer we bij Lake Louise aankomen. Door de combinatie van het koude weer, het vroege tijdstip en de wat grauwe dag, hangen er veel wolken en krijgt het meer een spooky uitstraling. De kleur is minder helder dan Emerald Lake en meer ijsgroen. Na weer behoorlijk wat foto's te hebben gemaakt en deels om het meer te hebben gelopen, nemen we de shuttlebus naar Moraine Lake. De shuttlebus blijkt (tot Calvin zn enthousiasme) een gele schoolbus te zijn. De buschauffeur is erg enthousiast en door zijn passievolle verhalen krijgen we nog meer zin om Moraine Lake te bezoeken. Volgens hem is dit meer nog mooier, omdat het een "in your face" karakter heeft. Daar aangekomen, heeft hij helemaal gelijk. De kleur is helder blauw-groen en doordat het meer ingesloten wordt door hoge bergen en je het meer van een hogere afstand kan bekijken, is dit ook ons lievelingsmeer van de dag.
We gaan met de camper weer op stap (na nog even te hebben geluncht in het dorpje Lake Louise, wat een grote porties hier!) en rijden naar Peyto Lake. Een bordje bij het begin van de wandeling waarschuwt dat je "maar" 30 meter in hoogte stijgt, maar dat het wel een behoorlijk steile klim is. Ze hebben gelijk. Hijgend komen we boven aan, maar ook deze wandeling was het waard. Een prachtig helder blauw meer straalt ons tegemoet.
Vervolgens gaan we op zoek naar onze enige niet gereserveerde camping van de reis. In dit gedeelte heb je alleen maar "first-come-first-serve" campings. We rijden de eerste camping op in de hoop dat er plek is. Kennelijk hoefden we hier niet bang voor te zijn, er zijn nog zat plekken. We kiezen een plekje uit, en doen het geld voor de overnachting in een envelop. We nemen tevens een fire permit, want je kan hier een vuurtje maken bij je eigen campsite. We sprokkelen wat hout (uit de container die daarvoor staat, niet uit het bos hoor) en gaan vol goede moed aan de slag. Kennelijk had een van ons toch bij de scouting moeten gaan, of had Calvin zich hier even in moeten verdiepen. Met een half lege aansteker, een windje en geen aanmaakblokjes, lukt het ons niet om het vuur aan te krijgen. Nu vallen we wel door de mand als beginnende kampeerders. Uiteindelijk gaan we maar weer binnen zitten, want het blijft ook behoorlijk koud en het begint te regenen. Dat wordt afzien vannacht!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mama:
    12 september 2019
    En niemand komt even helpen om jullie vuurtje aan te krijgen?
    Leuk die oude schoolbus 😘
  2. Addie:
    12 september 2019
    Ah jammer dus geen Marshmallows roosteren Had nou maar je gashaard mee genomen 😂
    Hebben jullie helemaal geen kachel in de camper dan????