Doei Canada!

27 september 2019 - Dordrecht, Nederland

We zijn weer thuis! We waren al even thuis hoor, maar we hadden eventjes nodig om bij te komen en alles te laten landen. Maandag om half 8 Canadese tijd opgestaan, de camper ingeleverd, en s middags om half 5 naar Nederland gevlogen. Om half 12 Nederlandse tijd dinsdagochtend zijn we geland. "De ophalers" (oftewel, schoonpap en schoonmam) stonden ons al op te wachten, met een 'welcome back' ballon. Kennelijk was Joris van 'Hello, goodbye' er ook, en zijn de ophalers zelfs nog gescout, maar blijkbaar was ons verhaal niet echt boeiend genoeg, want er is geen cameraploeg teruggekomen. (Misschien maar goed ook, want ik voelde me niet echt op mijn florissantst na zo'n 10 uur vliegen.) Vervolgens geprobeerd om de dag vol te maken, want om de jetlag tegen te gaan, is het beter om direct in het goede ritme te komen en pas s avonds te gaan slapen. Tegen 4en helemaal ingestort, waarna ik nog verschillende pogingen heb gedaan om wakker te blijven, waaronder starten met het uitzoeken van de bijna 3000 foto's die we hebben gemaakt (holy smokes!).
Nadat ik half hallucinerend mijn foto's aan het bewerken was, besloot ik om kwart over 7 toch maar naar bed te gaan. Met als resultaat dat ik midden in de nacht al wakker was, en uiteindelijk om 6 uur echt klaarwakker in bed lag. Wie had ooit gedacht dat ik vrijwillig in mn vakantie zo vroeg wakker zou zijn.

Met deze post willen we een kleine terugblik en samenvatting geven van de vakantie (de blog dient namelijk ook voor onszelf, zodat we later terug kunnen lezen wat we ook alweer allemaal hebben gedaan.)
Canada is een geweldig vakantieland. De bewoners zijn gastvrij, vriendelijk en geïnteresseerd. (En complimenteus, voor Calvin dan. Wat een slijmballen. Er is wel 2x gezegd dat hij zo accentloos Engels spreekt, (alsof zijn ego niet al groot genoeg is) én dat hij zo'n leuke trui heeft.) De natuur is uiteraard prachtig, waarbij we al rijdend verschillende soorten landschappen hebben gezien en niet konden stoppen met foto's maken (vandaar die 3000 foto's, ik heb nog 2 weken vakantie nodig om die uit te zoeken..). Het is een schoon land, je zal niet zomaar rommel langs de weg zien liggen en er wordt ook vaak benadrukt om je eten goed op te bergen en niks te laten slingeren ivm wildlife.
Het is een land gemaakt voor een camperreis; de wegen zijn breed, de parkeerplaatsen groot en er zijn veel campgrounds te vinden. Het reizen met een camper was echt een geweldige ervaring. Het gevoel van alles bij je hebben, naar de wc kunnen wanneer je wilt (erg handig met mijn kleine blaas) en kan snacken wanneer je wilt (erg handig met onze grote maag), is heel fijn. Om in Nederland dan weer in onze "kleine" autootjes te stappen, is ineens weer een beetje gek.. (Waar is de ruimte gebleven? Waarom rijden we zo laag bij de grond?)

Statistieken:
Aantal elanden: 30+
Aantal keer uit eten: 5
Aantal hamburgers: 20+
Aantal keer Tim Hortons: ontelbaar

Aantal keer dat we teruggaan: wie zal het zeggen? (Volgend jaar weer, alsjeblieeeeft?)

Dit is het laatste verhaaltje en we wilden nog graag even zeggen dat we alle reacties hebben gelezen, gewaardeerd en soms er ook om hebben gelachen. Bedankt voor het meedelen in ons avontuur!

Liefs,
Merel en Calvin
(Ik heb alles getikt hoor, maar met toestemming van Calvin ;) )

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jolanda:
    27 september 2019
    Welkom terug. Fijn dat jullie heelhuids en met zulke leuke herinneringen terug zijn.
  2. John:
    27 september 2019
    Ik vond het fantastisch om jullie geweldige reis op afstand mee te mogen beleven. Verhalen en foto's gaven een samenvattend beeld. Succes met de foto's.
  3. Mama:
    27 september 2019
    Wat een mooie reis was dit, om jaloers op te worden, ondanks de ‘kleine’ tegenslag hebben jullie mooie herinneringen op gedaan, leuk dat wij ze mochten meebeleven 😘