Dag 16: Victoria

21 september 2019 - Victoria, Canada

Vandaag is de langste rijdag van de vakantie, ruim 300 kilometer (door de bergen). We komen dezelfde wegversperring tegen als vorige keer, waardoor we nog een half uurtje langer onderweg zijn. In Port Alberni (ongeveer halverwege) stoppen we bij ons favoriete tentje (Tim Hortons) voor een snelle lunch en even contact met het thuisfront via de gratis wifi daar. De laatste tijd hebben we vaak wel wifi op de campground, maar aangezien we daar einde van de dag aankomen en het in Nederland dan midden in de nacht is, is dat toch wat ongezelliger praten. Oo en ik mag mezelf sinds deze vakantie ook tot de koffieclub rekenen! Okee, okee, het is french vanilla coffee, en je proeft eigenlijk alleen maar zoete vanille en het is geen koffie meer te noemen (aldus Calvin), maar ik vind dat het telt!

Tijdens het tweede deel van de reis stoppen we bij MacMillan park, waar we een wandelroute maken tussen oude, behoorlijk grote bomen door. We stoppen vlak voor Victoria nog even bij Goldstream park. Hier loopt de Goldstream river, waar ook veel zalmen doorheen zullen trekken. Echter begint de zalmtrek hier pas in oktober, en hoewel we hadden gehoopt toch wat te zien, zien we alleen maar een vrij laagstaand, bijna stilstaand beekje. Zijn we toch net een paar weken te vroeg! We rijden door naar de campground en zijn een beetje gaar van het vele rijden vandaag. We eten nog wel buiten (alweer) een hamburger. Morgen staat de volgende boottocht op de planning: een whale watching tour! Hopelijk hebben we dan iets meer geluk dan met de beren!

1. Nanne:
    21 september 2019
    Oeeeh french vanilla is inderdaad heeeerlijk! Jammer van de beren, maar op zich hebben jullie er toch al twee gezien! Heel veel plezier morgen, hopelijk valt er veel te spotten!
  2. Mama:
    21 september 2019
    Ik hoop dat je walvissen gaat zien, pap heeft er gister al 1 zien springen, maar voor de echte tour moeten we nog wachten 😘
    PS ik hoop dat je je koffie wel zwart drinkt 😂