Vancouver by bike

5 september 2019 - Vancouver, Canada

De eerste hele vakantiedag zit erop! Gisteren rond 2 uur s middags geland (11 uur s avonds in NL). Rond 4 a 5 uur in het hotel en even daarna gedineerd met een heerlijke hamburger. En we hebben iets van ons 'to eat'-lijstje af kunnen strepen: poutine! Friet met vleesjus en kaas: I love poutine it in my belly ;) Na het eten helemaal ingestort en om 8 uur al naar bed.

Hierom vanmorgen voor 7en uit bed en het volgende punt van het lijstje af kunnen strepen: een ontbijtje bij Tim Hortons! Hoe Canadees wil je het hebben. Vervolgens fietsen gehuurd en op pad gegaan om Vancouver te verkennen. (Nadat we eerst nog 2x terug moesten. Iets met een lege accu van mn camera en een rare fiets, maar dat zeggen we maar even niet..)

Langs het mooie Stanley Park gefietst en jaja: onze eerste dieren gespot! Hoewel Calvin eerst nog zei dat er een duiker in het water lag, corrigeerde hij zich al snel enthousiast dat het twee zeehonden waren! Uiteraard zijn ze zo lief om op het moment dat je je camera gereed hebt te verdwijnen. In Stanley Park alvast wat kunnen proeven van de Canadese natuur bij Beaver Lake (zie foto) en de skyline van Vancouver kunnen bewonderen.

Vervolgens naar Granville Island: een schiereiland met allemaal leuke winkeltjes en een soort markthal idee, waar allerlei lokale producten worden verkocht. Buiten in het zonnetje een heerlijke quesadilla op (echt super lokaal..) en met de ferry overgestoken naar het andere deel van Vancouver. Hier zagen we fietsend door de straten Chinatown (want: rode lantaarnpalen), "de ghetto van Vancouver" (want: allemaal mensen onder invloed van iets) en bij het volgende kruispunt de gemoedelijke sfeer van het oude centrum. Wat bijzonder dat 1 straat zo'n duidelijke grens kan zijn tussen wijken. De oude stoomklok bewonderd en wel 10 minuten gewacht op het melodietje dat elk kwartier wordt afgespeeld. Dit melodietje bleek 4 tonen lang te zijn, toch een beetje een anti-climax..

Wederom een hamburger op en de lekkerste truffelfrietjes ooit en om half 10 liggen we alweer in bed. Wat een wild leven leiden we toch.

Morgenochtend de camper ophalen bij Canadream, en dan gaat het echte avontuur beginnen!

1. Mama:
    5 september 2019
    Ben wel benieuwd naar dat verhaal van de rara fiets😂
  2. John:
    5 september 2019
    Wat een heerlijke dag met mooie foto's. En dit is nog maar t voorproefje.
  3. Addie:
    Ziet er mooi uit daar. En leuk om te fietsen 😄 was het niet te warm Merel 😉