Eerste dag met de camper: Manning park

7 september 2019 - Manning Park, Canada

Joehoe, we leven nog! Het bericht duurde wat langer omdat we niet alleen geen wifi hadden, maar ook geen bereik voor kilometers lang.
Donderdagochtend de Canadream camper opgehaald en de 2 uur durende instructietour/rondleiding doorlopen. Het is wel even spannend om met zo'n grote camper (8 meter lang!) te rijden, waar je de hele tijd alles in hoort stuiteren, vooral het servies. Alle respect voor Calvin die ons met een droog shirt Vancouver uit heeft gereden, ondanks dat we 2x verkeerd zijn gereden en hierom wat vervelende wegen tegenkwamen.
Vervolgens op weg naar Chilliwack om boodschappen te doen bij Walmart (waar ze je boodschappen voor je in tasjes inpakken, hoe relaxed!). Ik ben blij als we er zijn, omdat ik eigenlijk even moet plassen en zeg tegen Calvin dat ik hoop dat ze daar een wc hebben. Ehm, we zitten in een camper, we hebben onze eigen wc bij ons, duh! (Is nog een beetje wennen..)
Snel door naar ons eerste overnachtingsplekje in Manning park. Hier komen we rond 6 uur aan, de receptie is al dicht maar we zien dat "Harteloh" door mag rijden naar plekje 27. Oo ja en een waarschuwing dat we in een gebied met beren zitten, dus: be bear aware! (Goed voor de zenuwen zulke berichten..)
Vervolgens de koffers uitgepakt en een plekje gezocht voor al onze spullen en boodschappen in al die kleine kastjes en laatjes in de camper. Meteen een goede oefening om de camper te leren kennen, hoewel we nog steeds niet weten hoe de lampjes boven de eethoek aangaan. (Zo groot is de camper toch ook weer niet dat je een lichtschakelaar niet kan vinden?!)
Nog even een kijkje genomen bij Lightning Lake en genoten van onze geweldige campsite: een plekje omringd door hoge bomen met je eigen picknickbank en vuurhaard. Je voelt je bijna alsof je alleen ergens in een bos staat. Hoewel dit pas de eerste nacht is, denken we dat dit een van de mooiere overnachtingsplekken is. Wat een geluk om hier te mogen staan :)
Weer vroeg naar bed, toch een beetje wennen in een camper, maar het matras is heerlijk zacht.
Dieren die we vandaag hebben gespot: 1 konijn, 1 super helder blauwe vogel (sorry Maarten, we hebben geen foto) een stuk of 20 eekhoorns die tussen de bomen bij onze site doorlopen en elke keer als je een cool dier denkt te zien, weer een kraai (we hebben de tel niet bijgehouden).

1. Mama:
    7 september 2019
    Toch nog even zorgen dat je de naam van de vogel achterhaalt, of liever nog een foto 😉