Dag 5: Emerald Lake

10 september 2019 - Emerald Lake, Canada

Vanuit Banff richting Lake Louise gereden. Hier blijven we vannacht ook overnachten, maar het meer gaan we morgen pas bekijken. Op de planning voor vandaag staan Emerald Lake en Takakkaw Fallss. Begin van de middag arriveren we bij Emerald Lake. Hier blijkt het erg druk te zijn, waardoor we niet op de parkeerplaats zelf kunnen staan, maar ongeveer een kilometer verder langs de kant van de weg. Het is het meer dan waard. Emerald Lake is erg groot (de wandeling eromheen is zo'n 5.5 km), en heeft een prachtige blauwgroene kleur. Tijdens de wandeling eromheen, blijven we foto's maken. (We hebben er hier maar 2 toegevoegd hoor ;) ) Meerdere malen het getik van spechten gehoord en deze zelfs nog op de foto kunnen krijgen! (We laten het aan de vogelliefhebbers over om te bepalen welke specht het precies is).
Na zo'n 7 km te hebben gewandeld zijn onze voeten eigenlijk erg moe, maar we besluiten toch nog naar de Takakkaw falls te gaan, een half uurtje rijden verderop. Je moet hiervoor wel 2 flink smalle haarspeldbochten nemen. Na een aantal keer steken red onze camper het gelukkig wel. We lopen het laatste stukje naar de waterval, zo'n 250 meter hoog, die je van verre al hoort. Wanneer we merken wel erg nat te worden van het bruisende water, keren we weer om. We rijden terug naar het plaatsje Lake Louise voor onze campground. Hoewel we moe zijn, besluiten we nog een detour te nemen om mogelijk wat wildlife spotten. (Met 'we' bedoel ik Calvin. Ik denk dat hij een grapje maakt en zeg natuuuurlijk doen we dat schat.) Resultaat: we rijden nog bijna een uur langer door, maar zien daardoor wel 2 herten. Rond 8 uur komen we eindelijk bij onze campground aan. Gauw een pizza in de oven (lekker makkelijk) en naar bed. Morgen gaat de wekker al vroeg om Lake Louise te gaan bekijken.