Dag 8: Maligne Lake & Spirit island

13 september 2019 - Jasper, Canada

Jeeej, vandaag ben ik jarig! Het voelt wel een beetje gek om jarig te zijn terwijl je (op Calvin na dan) niemand spreekt of appjes kan krijgen voor felicitaties omdat je geen wifi of bereik hebt (dit is geen verborgen verzoek om felicitaties hoor).
We slapen wel wat langer uit (tot half 9, poepoe) en gaan rustig op weg naar Maligne Lake. Onderweg naar het meer krijg ik een Canadees cadeautje: we zien onze eerste moose! (Ook een eland, maar dan een andere soort.) Het is niet moeilijk om deze te spotten, er staan namelijk ineens 10 auto's stil langs de kant van de weg. Na wat foto's te hebben gemaakt (en ik stiekem heb gewenst om nog een cadeautje: het zien van een beer) vervolgen we de weg naar Maligne lake. Dit is een van de langste meren van Canada, en is met name populair door Spirit island. Je kan alleen bij het eiland komen door middel van een boottocht, of door zelf te gaan kanoën. We kiezen voor de boot, die je in 35 minuten naar het eiland brengt. Je kan het kleine eilandje zelf niet op, maar je wordt rond de kust afgezet, waarbij je een grandioos uitzicht hebt op de Rocky Mountains, met Spirit island op de voorgrond. Deze foto is jaren geleden gemaakt en er werd gezegd dat deze precies de spirit van Canada ving, vandaar de naam. We nemen een aantal foto's (die waarschijnlijk op de camera van elke toerist hier staan) en moeten dan weer de boot in voor de terugweg. We eten nog een heerlijke wafel (als soort verjaardagsgebakje) en besluiten dan om nog even een extra route te rijden voor we weer terugkeren naar onze campground in Jasper. Hier de zoveelste elk gespot (we zitten nu op 30+, we gaan de tel niet meer bijhouden hoor!) en nog even in Jasper zelf gestopt. (Met name voor de gratis wifi bij Tim Hortons, ik moet jullie toch op de hoogte houden he!)
Vanavond staan er hotdogs op het menu, een waar verjaardagsmaal.

1. Jolanda:
    13 september 2019
    Lieve Merel, van harte gefeliciteerd. Fijn dat je toch zo'n mooie dag hebt gehad zonder ons gezelschap
  2. Addie:
    13 september 2019
    Super leuk om te lezen jullie verhalen 😘
  3. Maudi:
    Nog gefeliciteerd!!