Dag 9: Clearwater

14 september 2019 - Clearwater, British Columbia, Canada

Gisteravond toch nog een verlaat cadeautje gehad: bij aankomst op de campground bleek hetzelfde groepje elanden weer over de campground te lopen, maar dit keer bij daglicht! We hebben ongeveer 80 foto's geschoten, met name van het mannetje. Blijft toch indrukwekkend zo'n gewei. Het mannetje riep zijn vrouwtjes steeds bijeen (die overigens niet zo goed luisterden maar gewoon door bleven eten) door middel van een soort hoog gejank. Niet echt heel mannelijk..
Vandaag, vrijdag de 13e, is helaas gestart zoals je bij deze dag zou verwachten: niet zo goed. Terwijl ik als vlijtige huisvrouw (niet echt) probeerde een afwasje te doen, kwam er ineens geen water meer uit de kraan. Na te hebben gebeld met Canadream hebben we afgesproken dat we in Clearwater, onze bestemming voor vanmiddag, naar een garage zouden gaan. Daar aangekomen, moesten we naar de achterkant rijden en daar "eventjes" wachten. 2 uur laten waren we nog steeds aan het wachten.. Na ongeveer 5 minuten blijkt onze waterpomp kaduuk te zijn. (Dat hadden we al verwacht..) Helaas hebben ze deze niet meer in voorraad. Conclusie: morgen nog maar weer even langsrijden en mogelijk in Kamloops (onze bestemming voor morgen) een nieuwe waterpomp laten installeren. Het drukt wel een beetje een negatieve stempel op de dag.. Onze trip naar Wells Gray PP stellen we maar uit naar morgenochtend.
Lichtpuntjes: we hebben bij een riviertje 3 adelaars (denken wij, foto's voor ons team van vogelaars volgt nog) zien vechten om een stukje zalm.
De campground van vandaag ligt mooi aan een meer (Dutch Lake) én heeft een eigen restaurant.
We vinden dat we uit eten gaan wel verdiend hebben. Het blijkt echt vrijdag de 13e te zijn: het restaurant is vol, kom over 30 minuten maar terug.. Laat maar zitten: aardappeltjes uit de oven met hamburger it is!

1. Addie:
    14 september 2019
    Ahhh wat een pech . Gelukkig toch nog indrukwekkende dieren gezien 😁En lekker aardappeltjes uit de oven gegeten 😗 Hopelijk morgen weer geholpen en op weg 🚙
  2. John:
    14 september 2019
    Jeetje wat een pech. Ik hoop dat dit jullie plannen niet te veel dwars zit.